شکل های آجر نسوز


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 277
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2280
:: باردید دیروز : 485
:: بازدید هفته : 4606
:: بازدید ماه : 12923
:: بازدید سال : 27204
:: بازدید کلی : 218487

RSS

Powered By
loxblog.Com

پنج نفر

شکل های آجر نسوز
جمعه 23 ارديبهشت 1400 ساعت 16:18 | بازدید : 609 | نوشته ‌شده به دست محمد حسین احمدی | ( نظرات )

شکل ها
اکثر آجرها تحت فشار یا اکسترود قرار می گیرند. اشکال معمول عبارتند از: راست ، قوس ، گوه ، کلید ، بلوک های کوره دوار (RKB) و کاشی های لبه مربع. قطعات بزرگتر به طور معمول با چکش زدن هوا مخلوط آجر به قالب های چوبی یا استیل به اندازه ابعاد شکل دلخواه تولید می شوند.

اندازه استاندارد آجر نسوز 9 × 4½ × 2½ اینچ است که به عنوان معادل آجر (beq) نیز شناخته می شود. این اندازه بیشترین استفاده را در ساخت کوره سفال دارد. با این حال ، اندازه استاندارد به همان اندازه محبوب که در ساخت کوره های صنعتی استفاده می شود ، سری 3 اینچی 9 × 4½ ½ است. آجر سری 3 اینچ تعداد اتصالات کوره را کاهش می دهد.

برای خرید مواد نسوز به سایت دیگداز اهواز مراجعه کنید. این شرکت معتبرتین شرکت در ایران می باشد که بهترین مواد نسوز می فروشد.

مستقیم - راست استاندارد 9 × 4½ × 2½ اینچ یا 9 × 4½ × 3 اینچ است و در اندازه های بزرگتر تا 18 اینچ طول ، 9 اینچ عرض و 4½ اینچ ضخامت موجود است.

کاشی لبه مربع - این اصطلاح به پهنای باریک "بزرگ" اشاره دارد که شامل 12 × 12 اینچ تا 24 × 12 اینچ با ضخامت از 1½ تا 3 اینچ است.

صابون ها - اصطلاحی است که برای توصیف عرض نیم آجر مانند 9 × 2¼ × 2½ اینچ یا 9 × 2¼ × 3 اینچ استفاده می شود.

انشعابات - اصطلاحی است که برای توصیف ضخامت آجر نازک تر از 2 اینچ استفاده می شود ، یعنی تقسیم ها در ضخامت های 1 ، 1¼ ، 1½ و 2 اینچ وجود دارد.

قوس - ضخامت این شکل در طول کل آن کمرنگ می شود و برای ساخت سقف های قوس دار بشکه ای مدور یا دایره ای شکل به ضخامت 4 اینچ یا 6 اینچ استفاده می شود.

گوه - ضخامت این شکل در کل طول آجر کمرنگ می شود و برای ساخت قوس های بشکه ای جوانه دار یا مدور به ضخامت 9 ، 12 یا 13 اینچ استفاده می شود.

Skew - شکلی که دارای یک مخروطی مشخص در یک طرف یا انتهای آن باشد تا بتواند یک قوس فنر ساخته شود. چهار نوع اصلی در هر دو شیب کناری و انتهایی موجود است که مربوط به بالا آمدن قوس است.
توصیه ها
در اینجا چند توصیه وجود دارد که به شما در خرید آجر نسوز بسیار کمک می کند.

• اکثریت قریب به اتفاق کوره های سفالگری از آجرهای بالا یا آجر فوق العاده ساخته شده اند.

• هنگام در نظر گرفتن مواد نسوز استفاده شده برای ساخت کوره ها ، از احتیاط زیادی استفاده کنید. در بیشتر موارد ، شما نمی دانید که تحت چه شرایطی قرار گرفته اند. اگر آنها از کوره برداشته شده باشند ، معمولاً به این دلیل است که پوشش از بین می رود. خواص مواد نسوز با قرار گرفتن در معرض گرمای شدید ، بخارات شیمیایی ، تنش مکانیکی و دوچرخه سواری حرارتی بدتر می شود.

• در حالی که می توان آجرهای نسوز عایق بندی شده را به راحتی با هر نوع اره ای برش داد ، آجرهای سخت برای برشکاری به تجهیزات خاصی مانند اره برش کاشی نیاز دارند. کوره خود را طوری طراحی کنید که از اشکال موجود کاملاً استفاده کنید و در صورت امکان آجرهای سخت را که باید برش دهید به حداقل برسانید.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: